Standard PAS 2050

Šta je standard PAS 2050?

Klimatske promene neće nestati, ali postoji pozitivna strana – sve više novih zakona i standarda se stvara kako bi se izborilo sa globalnim zagrevanjem, a jedan od njih bi mogao biti standard PAS 2050.

Standard PAS 2050 je standard koji može pomoći vašoj kompaniji da bolje meri svoj uticaj na životnu sredinu u svim svojim poslovnim aktivnostima, uslugama i životnim ciklusima vaših proizvoda i njihov doprinos emisiji gasova staklene bašte tokom celog životnog veka. Kao prvi svetski standard ugljeničnog otiska, standard PAS 2050 je posvećen izjednačavanju ugljeničnog otiska proizvoda i usluga kako bi kompanije mogle da poboljšaju svoju efikasnost, smanje emisije i unaprede svoje lance snabdevanja. Standard PAS 2050 može pomoći kompanijama da utvrde svoj uticaj na životnu sredinu praćenjem životnog ciklusa svojih proizvoda – i na kraju pomoći u smanjenju njihovih ukupnih emisija.

Kome je namenjen standard PAS 2050?

Standard PAS 2050 pomaže kompaniji da bolje upravlja emisijama gasova staklene bašte od naših različitih dobavljača, pomoći u smanjenju emisija gasova staklene bašte u budućnosti, učiniti našu kompaniju konkurentnijom jer sve više preduzeća i investitora očekuje od kompanija da dele podatke o životnom ciklusu svojih proizvoda, poboljšati naš dizajn kako bi postao održiviji i pridržavati se novih želja i investitora i kupaca pružanjem proizvoda i usluga sa niskim sadržajem ugljenika, povećati korišćenje dobavljača sa niskim sadržajem ugljenika i još mnogo toga.

Pored stvaranja sveukupno održivijeg poslovanja koje ima za cilj smanjenje emisija i čine praćenje ugljeničnog otiska prioritetom, sticanje standarda PAS pomaže kompanijama da ispune ekološka očekivanja svojih kupaca, izgradi veće poverenje i transparentnost između investitora i kupaca, dodatno ubrzavajući dugoročni poslovni uspeh, smanjiti broj žalbi kupaca i na kraju poboljšati zadovoljstvo kupaca uslugama.

Standard PAS 2050 je posebno koristan za kompanije koje žele da kvantifikuju i smanje ugljenični otisak svojih proizvoda.

  • Fokus na proceni na nivou proizvoda.
  • Omogućava detaljno praćenje emisija gasova staklene bašte.
  • Korisno za ekološko obeležavanje i deklaracije o ekološkim proizvodima.

Prednosti uvođenja standarda PAS 2050?

Prednosti implementacije standarda PAS 2050 su eksponencijalne. Vrednost koja stoji iza standarda PAS 2050 je merenje ugljeničnog otiska proizvoda ili usluge tokom celog njegovog životnog veka, jedna je od najvrednijih stvari koje kompanija koja želi da smanji emisije i poboljša održivost može da učini.

Na duži rok standard PAS 2050 može pomoći vašoj kompaniji da utiče na kupce da kupuju proizvode sa nižom emisijom ugljenika (ne samo unutar vaše kompanije, što će na kraju pomoći u borbi protiv globalnog zagrevanja), neguje jači program društvene odgovornosti preduzeća ili CSR, povećava interesovanje investitora, poboljšava poslovne prihode i smanjuje emisije. Standard PAS 2050 je priznat širom sveta, uključujući SAD, Kinu i zemlje Evropske unije – što ga čini odličnim standardom koji treba slediti za svaku kompaniju koja želi da smanji ugljenični otisak svojih proizvoda i usluga.

Šta je to implementacija standarda PAS 2050?

Da biste implementirali standard PAS 2050 u svoju kompaniju, potrebna su dva glavna koraka: pružanje detaljnog izveštaja i kreiranje održivog akcionog plana za merenje ugljeničnog otiska proizvoda i usluga u budućnosti.

Za prvi deo uvođenja standarda PAS 2050 u vaše poslovanje, potreban je detaljan izveštaj o benčmarkingu. Ovo bi trebalo da uključuje procenjeni proračun emisija gasova staklene bašte povezanih sa vašim proizvodima, izveštaj o tome gde se u lancu vrednosti proizvodi najviše emisija gasova staklene bašte, kako vaša kompanija deli emisije kako bi se pridržavala preporuka iz drugih projekata, kao što je Projekat otkrivanja ugljenika, i oblasti u kojima se može promeniti vaš poslovni model kako bi se smanjile emisije gasova staklene bašte.

Nakon što se ovaj detaljni izveštaj završi, neophodno je kreirati novi plan u skladu sa podacima datim u izveštaju. Akcioni plan treba da sadrži razne revizije, navedene ciljeve smanjenja emisija koji su dostižni s obzirom na nove podatke o trenutnim emisijama, kao i kako zaposleni u kompaniji mogu da sprovedu ove promene kako bi pored smanjenja emisija ostvarili efikasne uštede troškova.

Podelite tekst